חג העצמאות תשע"א
ידועים דברי הציבור, שמצוות היום, חג העצמאות, הינה המנגל, אכילת הבשר.
מה הוא הבשר, שהינו "מצוות היום" ומה ענינו בכלל ובפרט בימים שמחים, "אין שמחה אלא בבשר ויין" ובייחוד בחג העצמאות.
אומר קהלת "עשות ספרים הרבה אין קץ, ולהג הרבה יגעת בשר"
מבארת הגמ' בעירובין מהו " ולהג הרבה יגעת בשר ".או' הגמ' "אמר קרא עשות ספרים הרבה אין קץ ולהג הרבה יגיעת בשר .... רבא מי כתיב לעג - להג כתיב אלא ;כל ההוגה בהן טועם טעם בשר".או' רבא להג, הינו מלשון להגות, כל ההוגה בתורה, מרגיש טעם בשר.
כאשר יצאו בנ"י ממצרים ביקשו בשר, והאספסף אשר בקרבו, התאוו תאוה; וישבו ויבכו, גם בני ישראל, ויאמרו, מי יאכלנו בשר.זאת בזמן שיורד עליהם, מן, מהשמים, המן בעיניהם נחשב לזרא, ועתה נפשנו יבשה, אין כל--בלתי, אל-המן עינינו.זאת למרות היותו של המן המובחר מבין המאכלים, והמן, כזרע-גד הוא; ועינו, כעין הבדלח. ... והיה טעמו, כטעם לשד השמן. תאוה זו, לבשר הביאה את עם ישראל לידי, "הבשר, עודנו בין שניהם--טרם, יכרת; ואף יהוה, חרה בעם, ויך יהוה בעם, מכה רבה מאד".
המן שלא כבשר, הינו מאכל אמוני, מאכל שלא ניתן לאגור מיום ליום, אינו יורד בשבת, ביום שישי יירד כפול, יתרה מכך טעמו כבקשתך, היינו כל הרוצה טעם מסויים הרגיש בו בעת אכילת המן, זאת למרות שמראהו זהה.האמונה שהמן יירד ולא ייחסר, האמונה שאוכל אותה צורה כמו אתמול, אך טעמו יהיה שונה.
המן הינו מאכל אמוני, מאכל המורה על חיבור לקב"ה, מורה לאמונה גדולה בו ית' בחינת השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך. הבשר, טעם הבשר אינו בא מהבשר , טעמו מגיעה מההגיה בתורה, הגיה זו היא המביאה לטעם בשר, לא לתאוות בשר. חג העצמאות, הינו חג אמוני, בחג זה אנו מעלים על ראש שמחתנו את כל הניסים הגלויים, שסיפרו לנו אבותינו, שראינו ורואים בענינו יום יום, נס הקמת וקיומה של עצמאותנו.
עצמאות האדם, הורו לנו חז"ל אין בן חורין אלא העוסק בתורה.העיסוק בתורה הוא זה שמביא לחרותנו, הוא זה שמביא לעצמאותנו, הוא זה המביא אותנו לטעום באכילתנו טעם בשר.לא בשר תאוה. מצוות היום בחג העצמאות, הינה האמונה, האמונה מגיעה מתוך העיסוק, החיבור וההנהגה ע"פ התורה.הנהגה זו היא המביאה לבשר.
מצוות היום בבשר, בבשר אמוני , לא בבשר תאוה.
סוף דבר, הכל נשמע: את-האלהים ירא ואת-מצותיו שמור, כי-זה כל-האדם. יד כי, את-כל-מעשה, האלהים יבא במשפט, על כל-נעלם: אם-טוב, ואם-רע
זוהי עצמאותינו, כפרט וככלל, זוהי חירותינו.
יה"ר שנזכה לטעום טעם בשר.
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251